Jaką drukarkę laserową wybrać?

Niezależnie czy szukacie sprzętu do domowego, czy biurowego zastosowania, zawsze liczy się jego wydajność oraz koszty eksploatacyjne. Dotyczy to każdego urządzenia, w tym tak potrzebnych drukarek. Nie zawsze niewielka cena sprzętu wiąże się z ekonomicznym i oszczędnym drukowaniem w przyszłości. Jak zatem wybrać drukarkę laserową, aby nie zrujnowała waszego budżetu?

Wersja kolorowa czy czarno – biała?

Pierwszą decyzją, jaką powinniście podjąć, jest wybór rodzaju drukarki. Na rynku dostępne są zarówno wersje monochromatyczne, jak i kolorowe. Dlaczego jest to istotne? Ponieważ na późniejsze koszty eksploatacyjne przekłada się rodzaj urządzenia. Do wersji czarno – białej wystarczy kupić jeden toner, natomiast w przypadku drukarek kolorowych, musicie zainwestować w kilka różnych tonerów. To generuje bardzo wysokie koszty, szczególnie jeśli planujecie intensywnie korzystać z urządzenia.

Warto także sprawdzić, jakie materiały – oprócz wspomnianych tonerów – należy okresowo wymieniać. Zwykle jest to bęben. Już na etapie podejmowania decyzji zakupowej sprawdźcie cenę bębnów, tym bardziej że producenci drukarek dla zachowania gwarancji wymagają stosowania oryginalnych elementów. Często lepiej jest wydać więcej na początku, inwestując w nowoczesne i wydajne urządzenie, niż zaoszczędzić przy zakupie, a później być niemile zaskoczonym ceną materiałów eksploatacyjnych. Pamiętajcie, że drukarkę możecie sfinansować z pożyczki pozabankowej.

Koszty eksploatacyjne

Wspomnieliśmy jedynie o kosztach eksploatacyjnych urządzenia, które powinny być istotnym aspektem przy wyborze drukarki. Jak je obliczyć? To bardzo proste działanie. Sprawdźcie, jak wydajne są dostępne na rynku tonery, czyli ile stron możecie wydrukować. Następnie podzielcie cenę tonera przez ilość stron, otrzymacie orientacyjny koszt wydruku. Oczywiście nie są to obliczenia precyzyjne, ponieważ należałoby także uwzględnić konieczność wymiany bębna czy innych materiałów, jeśli jest to niezbędne.

Dzięki szacunkowym kosztom możecie łatwo porównać oferty co najmniej kilku producentów i wybrać tę, która będzie dla was najkorzystniejsza. Nie kierujcie się więc samą inwestycją w sprzęt, ale późniejszymi kosztami. W przypadku firm sensownym rozwiązaniem wydaje się zakup urządzenia wielofunkcyjnego, które łączy w sobie drukarkę, skaner oraz kopiarkę. Jeśli wstępnie założony budżet nie pozwala na wybór kombajnu drukującego, z pomocą przyjdzie pożyczka pozabankowa.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *