4 najczęstsze błędy w tworzeniu stron internetowych
Strona internetowa to bez wątpienia obowiązkowy element współczesnego biznesu. Każdy chce rozwijać swoją działalność, docierając do większej liczby klientów. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego tylko nieliczna część witryn odnosi sukces?
Uruchomienie strony internetowej to wbrew pozorom łatwe zadanie. Aby uruchomić witrynę online, potrzebujesz hostingu i domeny. Ale utrzymanie i kontakt z użytkownikami to jeden z istotnych elementów, których nigdy nie musisz przegapić. Niestety, wielu właścicieli witryn cierpi z powodu braku lub niewielkiej liczby odwiedzających, którzy nigdy nie stają się potencjalnymi klientami. Stwarza to frustrującą sytuację, zwłaszcza gdy zrobili wszystko, aby to naprawić.
Jaka może być tego przyczyna?
W większości przypadków błędy programistyczne stają się przyczyną słabej wydajności Twojej witryny. Witryna nie zapewnia użytkownikowi tego, czego naprawdę szuka. Więc co robić? Przede wszystkim trzeba uważać na błędy w tworzeniu stron internetowych, aby ich za wszelką cenę uniknąć. O jakich błędach mowa? Przyjrzyjmy się poniżej.
Tworzenie stron internetowych – najczęściej popełniane błędy
1. Brak wyraźnego wezwania do działania. Call to Action to jeden z najważniejszych elementów każdej strony internetowej.
2. Brak optymalizacji prędkości. Jednym z największych błędów w tworzeniu stron internetowych, których należy unikać, jest niska prędkość ładowania strony. Większość właścicieli witryn nigdy nie zwraca uwagi na szybkość swojej witryny. Jednocześnie odwiedzający zaczynają unikać długiego oczekiwania i przeskakują do witryny konkurencji.
3. Brak SEO i analityki. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i dane analityczne to ważne kroki, które zawsze musisz wykonać przed uruchomieniem witryny. SEO to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwalają na dotarcie do grupy docelowej odbiorców.
4. Niska jakość treści. Treść jest królem (content is king). Od chwytliwych sloganów po nagłówki i opisy produktów, dobrze przygotowana i zoptymalizowana pod kątem SEO treść jest niezbędna, aby osiągnąć dużą liczbę odwiedzających.